نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان كرمانشاه:

سامانه شهید علی محمودوند در راستای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل استان كرمانشاه راه‌اندازی شد

معاون آموزش ابتدایی استان، صبح امروز پنج شنبه مورخ 10 آذر ماه سال جاری؛ از آغاز به کار سامانه شهید علی محمودوند در راستای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل استان خبر داد.

به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی استان، زهرا نجار؛ صبح امروز مورخ پنج شنبه مورخ 10 آذر ماه سال جاری در نشست معاونین آموزش ابتدایی شهرستان ها،نواحی و مناطق اعلام کرد: در حال حاضر سامانه شهید علی محمودوند که ذیل سامانه جامع دانش‌آموزی کشور (سیدا) تعریف شده است، در مناطق و نواحی 24 گانه استان برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل فعال است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان با ابراز تاسف نسبت به فرصت های از دست رفته در دوسال گذشته به واسطه شیوع کرونا تصریح کرد:در دوران پساکرونا مهم‌ترین اقدام لازم در این زمینه، تکمیل بانک اطلاعاتی کودکان بازمانده از تحصیل و استفاده از آن اطلاعات بود که با زحمات شبانه روزی دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و راه اندازی سامانه سردارشهید علی محمودوند این امکان فراهم شده است.

نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان كرمانشاه ضمن اشاره به اهمیت موضوع انسداد مبادی بیسوادی افزود: الفبای کار و اولین وظیفه معاونین آموزشیحرکت به سمت انسداد مبادی بیسوادی است . گام اول در این راه شناسایی کودکان بازمانده با کمک سامانه شهید محمودوند است. گام بعدی جذب و ثبت نام کودک بازمانده از تحصیل است، که اگر شرایط حضور در کلاس را دارا بود به صورت حضوری در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت نام و کلاس بندی می شود و اگر شرایط خاص از قبیل معلولیت های حاد حرکتی و ذهنی داشت به صورت غیر حضوری با ارسال بسته های آموزشی توسط راهبران آموزشی تربیتی،گروههای آموزشی و مدیران مدارس پوشش کامل تحصیلی داده می شود. بعد از شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، برنامه ریزی برای آموزش و نگهداشت آنها در محیط آموزشی است. ما ملزم هستیم هرساله نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی را  به 100 درصد کودکان لازم التعلیم برسانیم.

 نجار در ادامه در تشریح کار سامانه شهید علی محمودوند گفت: با فعال شدن این سامانه به صورت کاملا محرمانه آدرس و شماره تماس کودکان بازمانده در اختیار همکاران شاغل رسمی ، علاقمند و باانگیزه در مناطق و نواحی بیست و چهار گانه قرار می‌گیرد و آنها بعد از مراجعه حضوری، اطلاعاتی را به صورت میدانی جمع‌آوری و در سامانه بارگزاری می کنند.

معاون آموزش ابتدایی در پایان با بیان اینکه پس از بارگذاری مستندات، بخشی در سامانه برای پیشنهاد و انتخاب راهکار بومی جذب کودک بازمانده گشوده می‌شود، گفت: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، انعطاف در زمان آموزش و برنامه درسی داریم و تلاش می‌کنیم خودمان را با کودک بازمانده با شرایط خاص تطبیق بدهیم.

سند تحول بنیادین